Po augšpurském vyznání víry přináším seznam „perliček" z druhého helvetského vyznání víry. Na rozdíl od Augšpurského vyznání víry se nebojí katolickou církev jmenovat (zatímco o lutherské církvi taktně mlčí) a vymezit se proti ní otevřeně. Snad z historie jen dodám, že se jedná o společné vyznání kalvinistů a zwingliánů.
- ani Kristus by se neměl zobrazovat IV/2
- svatí jsou, ale nemohou být přímluvci (Iz 42:8) V/2,3
- duše je nesmrtelná VII/5
- jsou hříchy těžké, lehké a proti Duchu svatému VIII/4
- neexistují dvě protichůdné podstaty - dobro a zlo - ale je pouze jedna podstata a tou je Bůh VII/2
- desatero je zapsáno do srdce každého člověka XII/1
- desatero zde není proto, abychom byli skrze jeho dodržování spaseni, ale abychom si uvědomili vlastní hříšnost a více se upnuli kBohu XII/3
- pokání čiňme podle vzoru marnotratného syna a krále Davida (L 15:18-19; Ž 32:5) XIV/3
- spaseni jsme pouhou vírou XV/3
- člověk musí po vzoru Abrahama osvědčit svou živou a ospravedlňující víru skrze skutky (vypořádání se sJak 2:13-26) XV/5
- dobré skutky konáme kboží slávě, ne pro spásu nebo na odiv XVI/6
- svatí jsou, kteří skrze Slovo a Ducha svatého pravdivě poznávají a řádně ctí pravého Boha ve spasiteli Kristu XVII/1
- je jedna církev obecná a není to „skoropouze ŘKC" XVII/2
- je církev vítězná a bojující XVII/3
- církev je postavena na skále - Kristu XVII/5
- papež jako zástupce nepřítomného Krista je nepřijatelný, protože Kristus je ve své církvi stále přítomen a apoštolům prvenství vcírkvi zakázal XVII/7
- vcírkvi byly vždy neshody a různé proudy XVII/9
- církev je tam, kde se řádně káže slovo boží a vysluhují svátosti XVIII/6
- mniši nejsou potřební a ani osvědčeni Písmem XVIII/6
- služebníci ať jsou voleni presbytery XVIII/7
- je všeobecné kněžství, tedy každý může Bohu přinášet duchovní oběti XVIII/8
- církevní služebníci si jsou rovni XVIII/13
- svátost a slovo lze přijímat i od služebníků, kteří zhřešili XVIII/18
- Nový Zákon má dvě svátosti, právě jako měl Starý Zákon dvě svátosti (obřízku a hod beránkův) XIX/5
- chléb při Večeři Páně nemění podstatu, ale je posvěcen (určen Bohu) XIX/8
- křtít nemají ženy a porodní báby, Pavel totiž vyloučil ženy ze služeb církevních (1K 14:34) XX/5
- děti mají být křtěny XX/6
- během VP se nám dává Ježíš Kristus duchovně, přičemž podstata i vlastnosti jsou nezměněné XXI/5
- ti, kdo ve svátosti Večeře Páně svátost nemají, svátost nepřijímají XXI/9
- bohoslužba má být vlidovém jazyce XXII/4
- modlitba hodin byla zrušena jako nepůvodní ve staré církvi XIII/5
- oslavy svátků svatých nejsou dovoleny, protože veškeré svátky se vztahují kprvní desce zákona a patří pouze Bohu XXIV/3
- půsty jsou dobrovolné vpočtu i rozsahu XXIV/7
- farář má zavčasu navštívit nemocné, ale pomazání nemocných není schvalováno XXV/2
- očistec není XXVI/4
- jakékoliv zjevení duchů je pokušením ďábla XXVI/5
- vcírkvi jsou rozličné řády a nemají se vzájemně osočovat pro nepodstatné XXVII/2,3
- druhý sňatek není odsouzen XXIX/2
- děti se mají vychovávat ve víře XXIX/5
- předmanželský sex je odsouzen XXIX/6
- trest smrti je připuštěný XXX/3
- člověk má poslouchat panovníka a modlit se za něj XXX/4
MartyR: znovu opakuji: jsou to jenom laciný kecy. Rodiče chtějí pro dítě to nejlepší, rodiče dají dítě pokřtít, jelikož chtějí, aby dítě mělo to nejklepší - Krista. Co nechápeš? Jak vnímáš křest? Co je špatnýho na tom patřit Ježíši Kristu?
pavliCZECH:Vše o 4 příspěvky výše...<br />
<br />
Přijetí(uvěření-víra) + křest = spasení<br />
<br />
Chceš to Svahilsky?
Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.