Kumbaya, my lord, Kumbaya!

48 - 68 - 89 - 10

31. 5. 2010 15:30
Rubrika: Žvatlání | Štítky: tema:politika-volby

"Tak nám zabili Ferdinanda" je známý citát ze Švejka. Letošní volby těch Ferdinandů zahynulo nepočetně více. Nejvíce se, přirozeně, hovoří o čtyřech předsedech, v pozadí je pak odstoupení Pavla Béma z čela pražské ODS a ve třetí řadě pak hromada "vykroužkovaných" ať už směrem vzhůru nebo naopak lidí, co spadli na zem.

Netajím se tím, že jsem pravičák, který myslí na sebe a vychází z myšlenky "když mám, tak dám, o rodinu se postarám" a tak si to představuji i u jiných. Myslím si, že je to praktická aplikace křesťanské myšlenky do "sobecké liberální ekonomie". Nemám rád středové strany, které se přikloní ke komukoliv, nemám rád levicové strany, které mě jako svobodného, bezdětného oberou a tyto peníze utopí částí v úřednících, částí v podpoře "sociálně slabších" a částí v předražených státních zakázkách, kterými jen přepalují ekonomiku.

Letošní volby dopadly a já si myslím, že je to novou voličskou generací. Nejenom, ale především. Nová generace, lidé, kteří nevědí co je to socialismus, nikdy neslyšeli o blahobytu pro všechny, rovnosti v platech, 100% zaměstnanosti nebo věcech zadarmo. Je to nová generace. Vyrůstají v kapitalismu, kde NIC není zdarmo. Jsou zvyklí za vše PLATIT. Naučili se, že jsou chudí i bohatí. Slyšeli o americkém snu, kdy každý se může propracovat vzhůru, pokud tvrdě maká. Jsou mladí, možná nevědí co chtějí, jsou nerozhodní ve volbě povolání, chodí na školy aby někde byli a něco dělali. Zbavují se zodpovědnosti, ale jednu věc se naučili bezvadně - vědí, že všechno má svou cenu.

Oproti tomu se tady rozkřikovaly strany, které slibují "lepší budoucnost pro všechny", "13.důchody", "když už ne zadarmo, tak alespoň se slevou" a "samá pozitiva a životní jistoty". Rodiny krachují, protože jsou předlužené a mladí lidé to vidí. Státy krachují, protože jsou předlužené a mladí voliči to stále vidí. Banky krachují, protože vyhodili příliš mnoho peněz mezi lidi, kteří jim je nevrátili a mladí to stále vidí. Jedna a jedna jsou dvě a i proto byla ekonomie a státní rozpočet hlavním motivem voleb.

Díky vám, vy všichni neobyčejní lidé, kteří máte oči pro koukání, kteří víte, že žít na dluh nelze věčně, kteří víte, že utahování opasků VŽDYCKY bolí, že je vám trapné zadlužovat svoje děti, které budete mít i když vám stát nepřispěje. Díky všem lidem, kteří se vidí jako mladí, neohrožení a úspěšní. Padnete na hubu, ale mám pocit, že to chápete, někdo během toho utahování opasků na hubu spadnout musí. A v neposlední řadě děkuji i všem nemladým zodpovědným.

Každých 20let se prý vymění generace a může se dít revoluce.

1948 se nejistota z válečné bídy a hladu proměnila v jistotu práce a blahobytu pro všechny

1968 se změnilo společenské klima, kdy lidé chtěli z diktátu do osobní zodpovědnosti (přehlasováno tanky)

1989 se zvonilo klíči a začala demokracie po česku, která chvílemi připomínala špatnou hru ve špatném divadle

2010 se změnilo vedení všech velkých stran a kromě "politického dinosaura" pana Kalouska nezůstal v politice kámen na kameni.

A víte vy co? Nesmírně se těším na rok 2030, až další generace najde odvahu něco změnit.

Zobrazeno 2852×

Komentáře

teenka

jéé já jsem myslela, že to je něco o modelingu , když jsem viděla ty míry, a to nejsou míry ale roky :D

Pavel Husák (yetti)

Jirka vypráví doma své dcerce se slzami v očích pohádku O třinácti důchodech... :)

MartyR

Lepší než Kterak chudák do ještě větší nouze přišel... :D

Daliluh

Jako optimista doufám, že ta změna, která se pomalu zhmotňuje ve vzduchu, bude:<br />
a) dobrá<br />
b) velká<br />
c) trvalá.<br />
Ve chvílích, kdy se stát chová značně nedůvěryhodně, je pravicové smýšlení, které hezky charakterizuješ v článku, docela logické. Jako úkol pro příští generaci (teda možná pro naši generaci, do toho roku 2030:-) ) bych viděl vybudovat skandinávský model státu - je důvěryhodný a efektivní a pokud mu občan svěří své peníze, ví, že za to něco dostane, a proto je ochoten mu ty peníze svěřit. Do té doby bude levice víceméně jen populistická.

spitfire

V podstatě máš úplnou pravdu, ano nejen ona nová voličská generace postrádá pamět. M-špelunka například(na pol.dis.) nesmyslně proti sobě staví ODS s nečasem a Johna jako nováckou tvář obrazovky...copak ti dva nejsou bratři v triku? <br />
O ignoranství Yettiho je asi zbytečné se dlouze vyjadřovat.<br />
<br />
Rezignace Zemana Lišky Cyrila a Béma jsou negativem těchto voleb, než pozitivem, možná odchod Paroubka je pochopitelný jako marná snaha dát svým odchodem ČSSD jakousi pofidernou možnost po-volebního koaličního potenciálu.<br />
<br />
Volby se nakonec staly jen falešným referendem s tématem státního dluhu...většina voličů rezignovala na ostatní témata...spolu se stejným záměrem jejich oblíbenců... <br />
<br />
První na pásce je strana, kterou vede její místopředseda, druhou napásce je strana, kterou taktéž vede její místopředseda, tu třetí vede předseda, který ale odmítá funkci lodivoda-premiéra(na kterého si hrál v předvolebním klipu). Na čtvrtém je předseda komunistů a pátý je John. To má být ta výhra?

Papo

spitfire: Ano, jako vítězství je to hrozné, ale snažím se vidět sklenici poloplnou - raději hrozné vítězství než jakoukoliv podobu prohry.. Krom toho - možná to skutečně značí změnu, když se z místopředsedů stávají předsedové.

Daliluh

Spitfire: Vyjadřuješ se pouze k ostatním, ale svůj názor ničím nepodkládáš (jak je tvým zvykem). Přesto ti budu oponovat: <br />
1) Mezi Nečasem a Johnem vidím opravdu velké rozdíly. Nečas se bude ucházet o předsednictví strany, bude si ho muset vybojovat, ale je jasné, že pokud to zvládne, tak bude opravdovým a rázným předsedou strany, která má svůj program dobře rozpracovaný a má silnou členskou základnu. Své názory jasně říká, v politice je už dlouho, takže víme, jestli jsou konzistentní nebo ne. John vypadá jako figurka (i kdy věřím, že se z této pozice vymaní), strana je to nová a do značné míry populistická, bez členské základny jako brzdy v případě velkých excesů (topka má charizmatického a nezkorumpovatelného předsedu, díky starostům silnou podporu i zázemí na lokální úrovni, jasně nasměrovaný a zacílený program a díky lidem původně z EDS či KDU i část zkušených politiků, takže se jí tato výtka tolik nedotýká).<br />
2) Proč je Yetti ignorant? Dlouhodobě se na svém blogu i jinde vyjadřuje stále stejnými názory, na něž má jistě právo.<br />
3) Rezignace jsou poměrně logickým důsledkem neúspěchu, i když např. u zelených své funkce vedení pouze nabídlo a myslím, že se toho tolik nezmění. Rezignace většina lidí vítá, obdobně jako tomu je u vykroužkovaných.<br />
4) Paroubek neodešel kvůli lepší možnosti povolebního vyjednávání. Je jasné, že ČSSD žádný koaliční potenciál se svým programem nemá (tak, jak byly rozdány karty). Nepředpokládám, že by ČSSD byla až tak silně pod Paroubkovým pantoflem, že by po jeho odchodu mohla zavrhnout všechny své sliby a byla schopna něco nabídnout potenciálním koaličním partnerům, když ti mají možnost splnit své sliby i bez ní (a více).<br />
5) Každé volby mají jedno až dvě témata, které jsou hlavní. Teď to byl nejen státní dluh, ale i korupce. Nechápu, proč by se to mělo nazývat falešným referendem.<br />
6) Je logické, že Schwarzenberg odmítá funkci premiéra, neboť je předsedou až druhé nejsilnější koaliční strany.

Pavel Husák (yetti)

Daliluh:<br />
Dík.

Václav Plíhal

Chtěl jsem vyvrátit odstavec o mladé generaci, ale je v podstatě pravdivý. Jenom ten kontext. Ty jako pravičák (což zrovna Tobě neberu) vyzníváš: hurá mladí jsou pravicoví; i když jsou nezodpovědní, nerozhodní a naivní, tak vědí. Já říkám: něco vědí; ale jsou nezodpovědní, nerozhodní a naivní - v takovém rozpoložení, a proto zvolili pravici. Může to být dobře? Nemyslím, je-li dobře, že byla zvolena pravice, ale je-li dobře, že mladí volí, jak volí.

Papo

plihalik: rozumím myšlence a nemám proč protestovat. ČR je v tohle prý strašně zvláštní. Všude jinde mladí volí levici a jak stárnou, volí více a více pravici. U nás je to, zdá se, naopak.

Papo

plihalik: rozumím myšlence a nemám proč protestovat. ČR je v tohle prý strašně zvláštní. Všude jinde mladí volí levici a jak stárnou, volí více a více pravici. U nás je to, zdá se, naopak.

spitfire

dnes(vlastně zítra) jen k yettimu<br />
<br />
"Jirka vypráví doma své dcerce se slzami v očích pohádku O třinácti důchodech... :)"<br />
tohle mají být ty yettiho názory?<br />
tohle je pohanský zvyk vysmívat se těm o kterých tvrdíme, že jsou poraženi. <br />
<br />
Takhle se chová pravičák?

domecek

Jak mi kdysi kibicoval kamarád během hry v šach: "...do mrtvých se nekope"<br />
<br />
Mimoch. ten kamarád je už mrtvý.

Martin Kyselák (MartinKyselak)

Pekne prosim, otevreme uz konecne oci a zrusme ono nepravdive klise, ze Schwarzenberg je nezkorumpovatelny politik: <a href="http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/politika/politicka-pavlac/schwarzenberg-uplatek-ne-penize-ale-protisluzba_164830.html" target="_blank">http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/politika/politicka-pavlac/schwarzenberg-uplatek-ne-penize-ale-protisluzba_164830.html</a>

spitfire

Rezignace:<br />
Béma nechápu. <br />
Liška si spočítal (hlas/100,-), že aby se ještě někdy tato strana dostala do parlamentu musel by se stát zázrak (což je možné jen u KDU..)Liška je pouze zbabělec, kterým byl vždycky. <br />
Cyril taky utíká z boje. Tvrdí, že všichni dělali maximum, takže ani nalepší výsledek dosáhnout nemohli, ale Cyrila vyhodíte oknem a vrátí se komínem. <br />
Zeman. Celý ten stranický projekt byl jen o tom, jestli se on stane poslancem. Získal totiž dost hlasů za své ego. Takže ani u něj nelze mluvit o nějakém neúspěchu z pozice strany, kterou vedl.<br />
Paroubek taky získal na ústecku jasnou podporu. Jeho strana jenom získala nejvíc hlasů. Ani tady není čitelný nějaký osobní nebo stranický neúspěch. <br />
Ale ODS ztratila dost mandátů, skončila až druhá, ale volební lídr neodstoupil. <br />
<br />
Takže tato věta:<br />
Rezignace jsou poměrně logickým důsledkem neúspěchu, zde neplatí.

spitfire

Možná si to Vl. Just vymyslel, tu dohodu mezi klausem a železným v době kdy byl na Nově investigativní Radek J<br />
<br />
<br />
<br />
Daliluh:<br />
ale svůj názor ničím nepodkládáš (jak je tvým zvykem)<br />
<br />
můj blog myslím stačí, je velmi bohatě strukturovaný a otevřený...

Pavel Husák (yetti)

spitfire:<br />
Tak jestli považuješ tu moji hlášku v nadsázce vyřčenou za vysmívání a pohanský zvyk :-D, tak nevím, co jsou pak hlášky typu ignorantství yettiho...ale beru, je to Tvoje argumentace, co už :)

spitfire

Ta poznámka na tvou politickou vyspělost nebyla vůbec myšlena jako argument, nebo součást nějaké argumentace. <br />
<br />
Ale dobrá omlouvám se pokud bys dokázal (onu hlášku jak to nazýváš) opakovat před velkým Jirkou...možná ano, máš pravdu asi jsem větší suchar než jsem si myslel a Paroubek by se tomu upřímně smál a smál a smál (pohádky jenom dobře končí)

Pavel Husák (yetti)

MartinKyselak 1. 6. 2010 10:10 Negativní kampaň vás ze sněmovny dostala, negativní kampaň vás tam nevrátí. A jak čtu podobné příspěvky, čím dál více nabývám přesvědční, že se lidovci do sněmovny nikdy nevrátí.<br />
<br />
spitfire:<br />
Upřímně řečeno, taky ty pošklebky moc nemusím, tak aspoň takto svátečně jsem si rýpnul. Pokud pohádky končí dobře, tak hlavně prosím ne třinácti důchody. :)<br />
Zdravím

Zobrazit 19 komentářů »

Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.

Autor blogu Grafická šablona Nuvio