Stará ekumenická zásada:
"V podstatném jednota, v nepodstatném svoboda, ve všem pak láska". (Po ekumenickém chodníku, Pavel Filipi; autorem je pak Vincenc Lerinský (někdy před rokem 450))
Leuenberská konkordie říká, na čem se církve společně shodli a protože se na něčem shodli, vytvořili společenství a tím pádem říká "Kde existuje mezi církvemi takováto shoda, nepostihují již odsudky pozici v reformačních konfesích dnešní pozici těchto církví".
Lecos to vysvětluje, jen když se dívám, k čemu se věroučně hlásí ČCE:
"Českobratrská církev evangelická, stručně zvaná Evangelická církev, vyznává víru v Boha Otce, Syna a Ducha svatého, která ji spojuje s křesťany všech vyznání a všech dob."
Tak si říkám, jestli toho podstatného není nějak málo..
Zbytek je tak nějak nezávazný (ze zdrojů se učí, nikoliv je vyznává):
Evangelická církev se hlásí do společenství reformačních církví obnovených a stále se obnovujících Božím slovem. Navazuje na tradice České reformace, na hnutí husitské, církev podobojí i Jednotu bratrskou, na církve evangelické augsburského i helvetského vyznání, povolené v našich zemích tolerančním patentem v roce 1781 a sloučené svobodným rozhodnutím zástupců všech sborů na generálním sněmu r. 1918 v církev jedinou, která přijala jméno Českobratrská církev evangelická. V poslušnosti a svobodě víry se učí ze starokřesťanských vyznání víry Apoštolského, Nicejskocařihradského a tzv. Athanasiova, i z konfesí reformačních, čtyř článků pražských, vyznání Jednoty českých bratří podle vydání J.A.Komenského z r. 1662, Českého vyznání, vyznání Augsburského a Druhého vyznání helvetského. Za jediné pravidlo víry a života uznává Boží slovo dosvědčené v Písmech Starého a Nového zákona, jejichž středem je Boží zjevení v Ježíši Kristu.
V praxi to funguje asi tak, že by z katolických dogmat bylo vyškrtnuto "kdo nevyznává že/kdo věříš jinak budiž proklet", kdyby se k takovému společenství přidala ŘKC.
Takže se ptám i Vás ostatních - co je pro Vás to PODSTATNÉ?
Papo a to ti nestačí?<br />
Písmo je normou pro to co vyznáváme.<br />
Ježíš je spasitel,Syn Boží seslaný aby vykoupil hřích svou zástupnou obětí.Duch Svatý přišel jako rádce a utěšitel.Spaseni jsme skrze víru,vše je z milosti. <br />
Bůh hledá člověka,aby s ním měl vztah,který byl zničen jeho pádem v ráji.
MartyR: Tak nějak jsem doufal, že alespoň starokřesťanská vyznání VYZNÁVÁME a ne, že se z nich učíme..
Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.